обмен семенами киев

Выращивание овощей

Re: обмен семенами киев

Сообщение Владимир 61 » 05 фев 2019, 17:19

Щеплення кавуна на лагенарію..

https://www.youtube.com/watch?v=4EqumWRvyLU

Все можна у Вадима Леонідовича замовити.. vadimchem@gmail.com
При выращивании арбуза прищепнуть верхушку растения над пятым листом.
375. АРБУЗ «SUGAR BABY» (ИТАЛИЯ). Ранний быстрорастущий сорт (созревание 80 дней). Растение со средней длинной плети. Плоды весом до 4-5 кг, круглые. Шкурка тёмно-зелёная, тонкая, но очень но плотная. Мякоть тёмно-красная, нежная, очень сладкая. Транспортабельность хорошая. Удивительно, но храниться до нового года и даже чуть позже.
3714. АРБУЗ «ПІВНІЧНЕ СЯЙВО» (УКРАИНА). Ультраскороспелый сорт селекции Днепропетровского научно-исследовательского центра «Інститута овочівництва і баштанництва». Срок созревания 62 дня. Плод круглый, небольшой, зелёный без чётко выраженного рисунка. Масса 0,8-1,3 кг (до 2 кг). Мякоть розовая, сочная, сладкая. Содержание сухих веществ 9,7%, сахара 7 %. Дружная отдача урожая. Может выращиваться в северных областях Украины. Семена мелкие, коричневые краспчатые.
3715. АРБУЗ «ЗОРЯНЫЙ» (УКРАИНА). Среднеспелый сорт селекции Днепропетровского научно-исследовательского центра «Інститута овочівництва і баштанництва». Срок созревания 76-83 дня. Плод круглый, светло-зелёный с узкими шиповатыми зелёными полосами.. Масса 3,0-5,0 кг. Мякоть малиновая, нежная, сочная, сладкая. Содержание сухих веществ 10,2%,. Дегустационная оценка 4,3-4,4 балла. Достоинства – высокоурожайный, высококачественный. Семена среднего размера, светло-светло-коричневые, с тёмным ободком.
3716. АРБУЗ «СКАРБ» (УКРАИНА). Позднеспелый сорт селекции Днепропетровского научно-исследовательского центра «Інститута овочівництва і баштанництва». Срок созревания 86-98дня. Плод круглый, гладкий, зелёный с широкими тёмно-зелёными полосами.. Масса 4,0-5,0 кг. Мякоть розовая, нежная, сочная, очень сладкая. Содержание сухих веществ 9,2%,, сахара 8,0%. Дегустационная оценка 4,6-4,8 балла. Достоинства – высокоурожайный, высококачественные плоды в осенний период. Может храниться до 2-х месяцев. Устойчив против антраконоза. Семена среднего размера, чёрные.
3717. АРБУЗ «ФАВОРИТ» (УКРАИНА). Среднеранний сорт селекции Днепропетровского научно-исследовательского центра «Інститута овочівництва і баштанництва». Срок созревания 80-85 дняей. Плеть тонкая средней длинны. Плод цилиндрический, гладкий, светло-зелёный с узором в виде крупной мозаики. Масса 3,0-6,0 кг. Мякоть малиновая, нежная, сочная, сладкая. Содержание сухих веществ 10-12%,, сахара 8,3%, витамина С 4,7 мг%. Сорт устойчив против перезревания и мацерации плодов. Семена мелкие, коричневые крапчатые.
3718. АРБУЗ «СИЧЕСЛАВ» (УКРАИНА). Средднеспелый сорт селекции Днепропетровского научно-исследовательского центра «Інститута овочівництва і баштанництва». Семена елкие Срок созревания 76-83 дня. Плод круглый, гладкий, светло-зелёный с широкими фестончатыми полосами.. Масса 2,4 кг (до 5-8 кг).. Мякоть розовая, среднеплотная, сочная, сладкая. Содержание сухих веществ 8-10%,, сахара7,0- 8,0%. Дегустационная оценка 4,2-4,4 балла. Достоинства – высокое качество плодов,засухоустойчивость. Семена крупные крапчатые.
Щепити на
. ФИГОЛИСТНАЯ ТЫКВА «Волосы Ангела» (Португалия). Новый сорт отдельного вида тыквы. Плети очень длинные, плодов завязывается много. Плод вытянутый, зелёного цвета, с продольными рядами мелких светлых пятен, по внешнему виду очень похож на плод арбуза. Вес плода от 5 до 25 кг. Семена чёрного цвета, плоские, крупные. Урожайность высокая, по сроку созревания – поздняя. Мякоть очень вкусная. В молодом виде плоды употребляются в сыром виде (вкус похож на вкус незрелого арбуза), а так же в салаты. Очень вкусна в жареном виде, причём как дозревшая, так и недозревшая. Хорошо хранится – до 4 лет.
ЛАГЕНАРИЯ «ПОЛЕНОВИДНАЯ». Плод средней длинны, толстый, с небольшим утолщением в конце. В молодом виде завязи используют как кабачок – жарят, тушат, маринуют.
3533. ЛАГЕНАРИЯ БУТЫЛОЧНАЯ «СПИКЛЕД СВАН». Плоды в виде кувшина: внизу большой шар, потом меньший, а сверху узкое «горлышко». Стенки плотные и пробковые – можно использовать как посуду. По телу тыквы разбросаны пятна и разводы более светлого цвета, в виде «яблок».
3554. ЛАГЕНАРИЯ БУТЫЛОЧНАЯ «КУВШИН». Плоды в виде кувшина. Стенки плотные и пробковые – можно использовать как посуду. По телу тыквы разбросаны пятна и разводы более светлого цвета, в виде «яблок».
Владимир 61
 
Сообщений: 5018
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: обмен семенами киев

Сообщение Владимир 61 » 24 дек 2019, 12:04

Огород Подібна до молодого Місяця: лімська квасоля 23 декабря 201993 Facebook Бобові – основні постачальники рослинних білків. Рід Phaseolus (квасоля), представлений 150-200 видами, включає в себе близько десятка найважливіших харчових рослин, які дуже давно введені в культуру. Залежно від походження розрізняють американські і азіатські види квасолі. Другий за значенням американський вид квасолі – лімська квасоля або ліма (Phaseolus lunatus). Її також називають місяцевою квасолею, оскільки вона має вигнуті боби і пласке, нерідко вигнуте насіння. Батьківщина лімської квасолі – Центральна Америка і північні райони Південної Америки. У Перу (столиця – Ліма) лімська квасоля дуже широко вирощувалась вже кілька тисячоліть до н. е. Пізніше португальці і іспанці завезли її в Африку та Азію. Зараз лімську квасолю вирощують у багатьох місцях нашої планети, там, де їй вистачає тепла і вологи. Ліма, як і звичайна квасоля, має кущові і виткі форми. Листя лімської квасолі блискуче, ніби покрите восковим нальотом. Сходи мають великі, широкі сім'ядолі. Квіткові кисті ростуть вертикально вгору, дуже високі, багатоквіткові з 20-30 квітками. Квітки дрібні, зеленувато-білі, лілові, фіолетові. Вони розкриваються поступово, і часто вгорі кисті розкривають квіти, а внизу дозрівають боби. У бобах розвивається по 2-3 насінини. Боби широкі, дуже пласкі, довжиною 7-18 см, серповидні. При дозріванні легко розтріскуються. Насіння сферичної, місяцеподібної або брунькоподібної форми, зі своєрідною радіально-борозенчастою поверхнею, що робить їх схожими на часточки мандарина або апельсина, одноколірні або двокольорові, причому часто одне з забарвлень розташовується радіально. Вид Phaseolus lunatus розділяється на чотири географічні групи сортів, які розрізняються і за важливими господарськими особливостями: 1. Група minor. Насіння сферичне, дрібне, зі слабо вираженою променистістю. 2. Група microspermus. Насіння пласко-еліптичне і пласке, з гострим краєм, довжина насіння 12-17 мм. До цієї групи належить більшість культурних сортів (в тому числі і найдавніші). У США цю групу сортів називають "baby lima" ( "дитяча лима"). 3. Група macrospermus. Насіння велике, пласке, довжина насіння 15-28 мм, боби широкі. 4. Група major. Насіння не пласке, більшої товщини ніж у їнших груп (товщина перевищує 10 мм). Ми обробляємо п'ять сортів лімської квасолі американської селекції: виткий високоврожайний сорт Speckled Giant (Плямистий Гігант); кущовий сорт Fordhook 242 (Фордхук 242); кущовий сорт Henderson's bush (baby lima) (Кущова Хендерсона); кущовий сорт Peckers (baby lima) (Пеккерс); кущовий сорт Jackson Wonder (baby lima) (Чудо Джексона). Лімська квасоля використовується у вигляді недозрілих, зелених зерен. Їх відварюють, готують з них перші і другі страви, маринують. Ці недостиглі зерна можна заморожувати або консервувати, як зелений горошок (особливо ці консерви популярні в США, де в східних штатах знаходиться одна з найбільших зон вирощування ліми в світі і виробництво подібних консервів поставлено на промислову основу). Дуже смачний паштет з лімської квасолі. Вважається, що лімська квасоля більш цілюща, ніж звичайна, а її недозрілі зерна антиканцерогенно активні. Лімська квасоля – рослина досить засухо- і солестійка. За способом запилення зараховується до факультативних самозапилювачів. При розведенні декількох сортів необхідна просторова ізоляція (більше 5 м). При значній сухості повітря у ліми спостерігається опадання бутонів. Лімська квасоля в порівнянні зі звичайною квасолею більш стійка до бактеріальних і вірусних захворювань, не страждає від іржі та квасолевої зерновки. Агротехніка ліми близька до агротехніки звичайної квасолі (як виткої, так і кущової), але необхідно враховувати велику вимогливість останньої. Виткі сорти менш вимогливі, ніж кущові. Для лімської квасолі ми відводимо освітлену, родючу ділянку, оскільки в залежності від родючості ґрунту залежить дозрівання ліми. Але ми помітили, що надлишок азоту уповільнює дозрівання. Висіваємо кущові сорти лімської квасолі в кінці квітня – на початку травня з міжряддями 50 см, а в рядку 15-20 см. Під виткий сорт обов'язково ставимо кілки або використовуємо шпалеру. Сходи з'являються через два тижні. Догляд за ними полягає в розпушуванні і видаленні бур'янів, а також в своєчасних і ретельних поливах і дощуванні (бо при значній сухості повітря бутони обпадають). При сильному ураженні бактеріозом або несправжньою борошнистою росою обприскуємо посіви бордоською рідиною. Лімська квасоля у нас ще не дуже широко відома і іноді необізнані з нею люди стають жертвами омани. Тому ми хотіли відзначити кілька характерних морфологічних особливостей лімської квасолі: практично всі культивовані сорти мають дуже пласке насіння (набагато більш пласке, ніж у будь-якого сорту звичайної квасолі) подовженої серповидної (подібної до молодого Місяця) форми; боби широкі, не надто довгі, пласкі; у лімської квасолі вертикально стоїть висока квіткова волоть з великою кількістю квіток, боби ростуть в сторони, а не вниз. Ці ознаки дозволять вам відрізнити лімську квасолю від звичайної. Вирощуйте цю смачну, корисну та незвичайну культуру і ви про це ніколи не пошкодуєте. Ірина та Вадим Коваленко

Читать дальше здесь: https://www.ogorodnik.com/articles/podi ... NJp955AvZU
Владимир 61
 
Сообщений: 5018
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: обмен семенами киев

Сообщение Владимир 61 » 02 июл 2020, 19:07

Dobroslav Petko
Адміністратор · Щойно
ЧТО МОЖНО САЖАТЬ ПОСЛЕ……



После картофеля – почти все виды капусты (цветная, бело- и краснокочанная), салат, укроп, сельдерей, петрушка, пастернак, все тыквенные (тыква, кабачок, огурец), все бобовые, свекла, репа, редька.

После картофеля обязательно нужно внести навоз или известь!

После иных пасленовых (томат, перец, баклажан, физалис) – лук, чеснок, все виды капусты, горох, боб, фасоль, салат, петрушка, сельдерей, репа,редька, свёкла, кабачок, патиссон, тыква.

После бобовых – все виды капусты, перец, томат, картофель, репа, редька,брюква, свёкла, лук, чеснок.

После капусты (сюда относятся белокочанная, краснокочанная,савойская, брюссельская, китайская, цветная, кольраби, брокколи,листовая капуста) – ранний картофель, перец, томаты, бобовые, огурцы,морковь, салат, шпинат, лук, чеснок.

После зеленых (это салат, кресс-салат, горчица, сельдерей, петрушка,шпинат) – патиссон, кабачок, капуста, картофель, перец, томат, баклажан,репа, редька.

После тыквенных (арбуз, дыня, кабачок, огурец, патиссон, тыква) –капустные культуры, все пасленовые, бобовые, морковь, репчатый лук,шпинат, зелень.

После моркови – тыквенные, белокочанная капуста, перец, бобы, фасоль.

После свёклы – огурец, все зеленые, лук, чеснок, морковь.

После лука и чеснока – морковь, капуста, перец, свекла, бобы, фасоль,горох, петрушка, пастернак, огурец, тыква, баклажан, кабачок.

Взято з

https://www.facebook.com/groups/PodariSad/
Владимир 61
 
Сообщений: 5018
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: обмен семенами киев

Сообщение Владимир 61 » 17 фев 2021, 18:48

Традиційна інструкція з вирощування розсади овочевих культур
1) Вибір насіння – вимагайте сертифікат з результатом посівних якостей. Насіння не повинне бути не характерного кольору. В більшості випадків вибраковування пустих насінин водою не допомагає, бо насіння має волоски які утримують повітря і насінина плаває на поверхні.

2) Барботування – гарний метод стимуляції проростання насіння. В більшості випадків потрібно вимити з насінини ефірні олії особливо у таких культур як перець, томат, баклажан, морква, кріп та інші. При вимиванні з насінини ефірів, вода дозволяє пробудити насінину.

3) Гартування насінини. Сухе насіння можна зберігати в холодильнику, але не можна охолоджувати вологе насіння, оскільки мороз розірве насіння льодом.

4) Обробіток стимуляторами – Однозначно варто. Але якщо у Вас насіння вже оброблене фунгіцидами, то його варто сіяти відразу. Найвідоміший класичний стимулятор – Епін.

Зверніть увагу! Насіння не можна мити та замочувати хлорованою водою!

5) Вибір ґрунту. Для овочевих культур найкраща кислотність ґрунту – 5,5-6,5 рН. Ґрунт має бути структурованим (мікро-грудочки) перегній та торф. Однак варто робити суміш ґрунту з агроперлітом (перліт до 30%). В місткості для вирощування розсади з насіння внизу дно повинне мати отвори для зтікання зайвої води.

фото рассада огурца выращивание
Розсада огірків на стадії формування першого справжнього листочка
6) Для кожної культури є своя глибина загортання насіння. Але можна для всіх овочевих культур робити лунку на глибину 1 см і потім можна підсипати ґрунт до 1 см.

7) Температура проростання:

огірок, диня, кавун, баклажан, перець – 25-30 0С (330С);
томат, капуста всіх видів – 20-25 0С;
салат, цибуля – 15- 20 0С.
Надлишок температури приводить або до стрілкування або до гибелі насіння. Понижені температури призводять до значного подовження строків проростання насіння, а в цей час найбільш вразливі ростки за довгий період проростання насіння можуть загинути від хвороб.

До появи сходів овочеві культури не потребують світла, але їм потрібне тепло!

Якщо стелаж чи касета відкрита, то випаровування вологи з ґрунту знижує температуру ґрунту на 3-7 градусів. Тобто якщо ви міряєте температуру в приміщенні – це не показник температури ґрунту. Краще касету закутувати у плівку. Або підігрівати ґрунт до температури проростання.

8) Вологість ґрунту. У стелажах, ящиках або у відкритому ґрунті земля не так швидко пересихає в порівнянні з касетами. Касети варто поливати щодня, при високих температурах 2-3 рази в день, а полив ґрунту на стелажах чи парниках контролювати щодня, але поливати як буде потреба, зазвичай раз у два-три дні.

9) Додаткове світло. До появи сходів світло овочам не потрібне, але при перших паростках потрібно цілодобове освітлення протягом 3-5 діб. Потім слід перейти на освітлення протягом 12-14 годин для культур короткого дня, а для культур довгого дня – до 14-16 годин на добу.

Інтенсивність освітлення залежить від культури, але мінімально потрібно отримувати для розсади 5-6 тисяч люксів, максимально до 20 тисяч люксів. Тобто кількість люменів на 1 м2. Для цього підійдуть фітолампи, ДНаТ, та звичайні люмінесцентні (економка) лампи.

На лампах стоять характеристики: беріть за основу кількість Люменів і відповідно робіть світо-відображувальні екрани, формуйте відповідну площу освітлення від 5 до 20 тис. люменів на 1 м2. Найкраще використовувати фітолампи з червоним та синім спектром світла. Також намагайтеся максимально використовувати світло сонця!

Розсада томату у горщиках
10) Пікіровка. Пікірування розсади застосовується не на всіх культурах. При вирощуванні баштанних культур (огірок, диня, кавун, гарбуз) не використовують пікіровку, тому що висадка розсади цих рослин потребує уважності, щоб не порушити кореневу систему.

Для огірків краще використовувати 56 касету (а краще 40) або стаканчики об’ємом на менше ніж 100-150 мл. А при вирощуванні в опалювальних теплицях огірки висівають в стакани на 200-400 мл і таку розсаду можна буде тримати до 35 днів.

Томат, перець та баклажан вирощують з пікіровкою чи без неї. Буває навіть подвійна пересадка розсади. Я називаю номера касет, які треба використати. Також розсаду можна вирощувати в ящиках при відповідній відстані рослин одна від одної.

Як початкову касету для томатів, перців та баклажанів беруть 220-260 касету і в ній пророщують культури до двох-чотирьох справжніх листків. Потім пересаджують в 96-120 касету, в цій можна використовувати 35-денну розсаду. А для більш пізніх строків вирощування розсаду пересаджують в стакани (горщики) об’ємом на 500 мл – 1 літр, і там можна вирощувати розсаду віком до 65- 70 днів практично до першого цвітіння. І потім висаджують розсаду на постійне місце.


11) Вік розсади. Індетермінантні та напівіндетермінантні томати, перці та баклажани вирощують через 45-70 денну розсаду. Чим доросліша розсада, тим важче вона приживається. Тому її намагаються садити в більший об’єм землі, щоб пересаджувати зі значним об’ємом ґрунту, тоді приживання буде проходити легше.

Детермінантні та напівдетермінантні томати, перці та баклажани варто вирощувати через 35-45 денну розсаду. Чим молодша розсада, тим легше вона приживається і відповідно розмір касет – 96-120 комірок.

12) Захист розсади від хвороб. Найбільш поширеним препаратом є Пропамокарб (Превікур, Магнікур Енерджи, Енергодар) поливати з використанням дощування. Норма 6 мл на 2 літри води.


Перший полив після дружніх сходів (близько 12-15-ий день після посіву) та ще раз на 30-ий день, при необхідності на 45-ий день повторити.

При при затягивании со сроком высадки рассады используют такие препараты – Фундазол и Топсин М. Их применяют так же с дождеванием нормой 1-2 грамма на 10 литров воды.

Вирощування розсади капусти у кассетах
13) Під час переростання розсади інколи використовують такі препарати, як Хлормекват хлорид – ТУР, Атлет. Норма використання для розсади томатів, перцю та баклажанів – 1,5 мл на 0,5-1 л води. Обприскувати у фазі 3-4 справжніх листків. Однак не варто давати високі норми, тому що можна припалити листя розсади.

Порада! При можливості варто не використовувати такі препарати, а краще зробити додаткове світло та помірне зниження температури.

Підживлення розсади (добрива)
З кожним поливом варто підживлювати розсаду добривами з формулою 13-40-13 + МЕ тобто N-P-K + мікро елементи, виробники цієї формули – Мастер, Новалон, Партнер та інші. Норма 7-10 грам на 10 літрів води або чайна ложка на 5 літрів води.

При недостатньому рості варто раз в тиждень додавати по 5 г Кальциніту (кальцієва селітра) на 10 л води. Також можна змішувати з добривом 13-40-13.

Коли вік розсади буде 35-40 днів варто перейти на живлення 3-11-38+4Mg 10 грамів на 10 л води та + 5 грамів Кальциніту на 10 л води.

Якщо ви вносите добрива дощуванням, то варто відразу після живлення пролити розсаду чистою водою, щоб змити добрива з листків.

По листу варто прискати препаратом Аміно Вікс та обробляти рослини кожен тиждень нормою 20 грамів на 10 л води. Також для підживлення можна використовувати Козир нормою 50-60 мл на 10 л води.

Взято з

https://semena.cc/blog/uk/viroshuvannya ... 7Q8M_9rqsE
Владимир 61
 
Сообщений: 5018
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: обмен семенами киев

Сообщение Владимир 61 » 02 фев 2023, 23:14

Секрети вирощування розсади томатів
Багато хто впевнений у тому, що для отримання ранньої продукції помідорів розсаду потрібно вирощувати якомога раніше. Ось тільки в спробі отримання раннього врожаю вони забувають, що для розсади необхідні ідеальні умови її вирощування - світло, тепло, вологість у певному діапазоні. Тільки такі умови ідеальні умови створити у домашніх умовах практично неможливо.
Судіть самі! Варто лише температурі повітря підвищитись на кілька градусів від необхідного значення на тлі нестачі освітлення, як паростки відразу ж починають тягнутися, стають тоненькими та кволими, що може загрожувати їм загибеллю. А посадка на розсаду у лютому томатів загрожує обернутися саме таким лихом. Переконливі результати показують проведені експерименти, при якому розсада того самого сорту, посаджена в лютому, зацвіла на 70-й день, а посаджена у квітні – на 40-й! Результат каже сам за себе. Тож навіщо поспішати, робіть висновки!
Свій сезон посадок у кліматичній зоні північної України ми розпочинаємо на початку квітня. Насіння відразу садимо в теплицю, що не обігрівається. Опалення включається лише у разі загрози заморозків та різкого зниження температури повітря для страховки.
(Перед посівом насіння можна замочувати до набухання, потім їх протруювати в досить міцному розчині марганцівки вишневого кольору всього 20-30 хвилин. Для цього набряклі насіння розкладають по стаканчикам і заливають розчином марганцівки. Досвід показав, що не замочене перед цією процедурою насіння ), після протруювання марганцівкою здатні втратити свою схожість)
Поки зміна перебувають у марганцівці, паличкою кілька разів перемішуємо їх, а потім ретельно промиваємо або у двох ємностях або проточною водою з-під крана. Потім насіння просушується до стану сипучості і відправляється на посадку.
У теплиці насіння висаджується на попередньо підготовлену, вирівняну та м'яку землю, в якій за допомогою, наприклад, маркера продавлюється на поверхні
неглибокі борозни з проміжком в 10-12 см, глибиною та шириною до 1 см. У них розкладається насіння і розставляється у кожного ряду заготівлі з номером ряду та назви сорту. Для маркування можна використовувати будь-які підручні засоби. Всі ці дані потрібно продублювати окремими записами в зошит, щоб уникнути потім пересортування.
Насіння після посіву акуратно засипається тонким шаром м'якого ґрунту шаром близько 5 мм, просіяного через дрібне сито. Цей спосіб дозволяє виключити нерівномірне та надмірне заглиблення насіння, що практично завжди відбувається, якщо їх просто загортати землею. Таке насіння дає рівномірну і швидку схожість.
Перший раз полив проводиться тільки за допомогою ручного обприскувача, тому що звичайний полив призводить до зміщення насіння з місця посадки через їхнє змивання. А от коли земля осяде, то другий полив можна обережно проводити за допомогою лійки. До появи сходів поливати потрібно щодня, т.к. земля не встигає вбирати вологу і висихає, утворюючи щільну ґрунтову кірку, яка стає важкою перешкодою для ніжних сходів.
Коли все насіння проростає, можна провести видалення зайвих і слабких паростків, здатних загуснути посадку, залишаючи між сходами відстань по 1-2 см. В іншому випадку розсада може стати дуже тонкою, витягнутою і крихкою.
У міру підростання майбутнього врожаю між рядами 2-3 рази підсипається ґрунт шаром 3-5 см, що дозволяє дещо стримувати зростання розсади, стимулювати утворення додаткових коренів. При цьому стебла стають міцнішими та потужнішими, адже верхній м'який грунт краще зберігає та вбирає вологу. Вирощена таким способом розсада чудово приживається після пересадки і, отже, потім показує чудові результати.
Якщо розсада міцна, безпроблемна, то захоплюватися підживленням взагалі не слід. Підживлення знадобиться тільки у випадку, якщо розсада до моменту пересадки не встигає зміцніти та вирости до бажаного розміру. До того ж, слід пам'ятати, що умови вирощування на постійному місці в ґрунті повинні бути кращими, ніж у розсаднику, щоб процес укорінення, росту та цвітіння не порушувався. Ось тоді системні підживлення виявляться дуже доречними, але тільки за допомогою екологічно чистих речовин.
Висадка в ґрунт проводиться тільки після того, як мине загроза заморозків, зазвичай це відбувається після 20 травня. Ряди для томатів нарізаємо маркером за певною схемою. Ми маємо свою систему, відпрацьовану під наші потреби. Міжряддя для низькорослих сортів 90 см, а для високорослих – 120 см. У кожному ряду низькорослі сорти висаджуються з проміжком у 40 см, а високорослі – через 40-50 см. Для високорослих сортів на кілках натягуємо шпалеру в 2-3 яруси. У нас розмір міжрядь підібраний для можливості обробки ґрунту та розпушування, мотоблоком із шириною ріжучих ножів 60 см.
При такій посадці кущі томатів добре провітрюються, в них не затримується ранкова роса і зайва вологість, що є профілактикою виникнення багатьох захворювань і сприяє підвищенню хворобостійкості.
Профілактика та лікування захворювань томатів
Томати однаково не люблять як холод, так і сильну спеку та посуху. Вони швидко стають ослабленими, гинуть, урожай губиться. Тому прагнемо забезпечити томатам комфортніші умови для зростання. Крім правильного вибору місця посадки, підживлення, обробки та поливу, для підвищення природного імунітету томатів дуже важливо ґрунт навколо коренів мульчувати будь-яким доступним матеріалом. Найідеальнішим субстратом для цієї мети є хвоя. Рослина як людина-якщо імунна система хороша-означає йому не страшні хвороби ,І найвища ,і найдоступніша технологія саме в тому щоб дати рослині найкомфортніші умови для росту і плодоношення. Що підвищує стійкість рослин до захворювання.
Важливо пам'ятати, що рослини дуже швидко звикають до будь-яких препаратів і стають до них щоразу більш несприйнятливими. Тому щоразу потрібно обробляти кущі томатів різними препаратами.
В останні роки в Україні стали дуже поширеними вірусні захворювання томатів, чому сприяли спека та часті зливи у літні місяці. Адже віруси люблять тепло. Подібна проблема є і в Молдавії, де завжди спекотно влітку, через що поширеність вірусних захворювань була дуже високою. Тому в 70-80-ті роки велася селекційна робота на стійкість томатів до вірусів.
А ось в Україні подібної проблеми не було раніше, через що наші сорти виявилися просто неготовими до вірусної атаки, яка виявилася згубним фактором для багатьох сортів, що прибули з прохолодних та вологих регіонів. Пік епідемії на 2017-2020 роки. В останні два роки вірусна атака стала незначною, але ми повинні бути готові завжди боротися з нею.
Є багато сортів чері імунними до вірусних захворювань. І пояснюється цей феномен дуже просто. Черрі є, по суті, покращеними дикунами, які за своєю природою мають разючу стійкість до переважної більшості захворювань. Ця властивість черрі зараз успішно використовується селекціонерами передачі генетичної стійкості до хвороб для звичних нам сортів. Але і у них є один недолік, за моїми спостереженнями дуже пишне цвітіння деяких сортів чері, може залучити до себе різних комах (цикадку, попелиці), які в свою чергу можуть бути переносниками хвороб, тому наполегливо рекомендую черрі висаджувати на деякій відстані від інших сортів.
Стовбур (Фітоплазмоз): профілактика та лікування, виконання цих рекомендацій чудово захищає томати та від інших хвороб.
Повертаючись до теми захворювань томатів, неможливо оминути нове лихо - Стовбур томатів, який останнім часом став сильно лютувати. Збудник цієї напасті не переноситься насінням, він швидко гине в рослинних рештках, проте, може зберігатися на багаторічних бур'янах, особливо на берізці польовому. Його поширюють цикади, білокрилка, моль чи попелиця.
Дуже важливі тут профілактичні заходи, що базуються на розриві біологічних зв'язків між збудником, резерваторами, переносниками та сприйнятливими сільськогосподарськими культурами, а також підвищують стійкість рослин до захворювання.
Пам'ятайте, що ми можемо стати мимовільними переносниками збудників Стовбура через свій інструмент, одяг, руки. Тільки уважність та вчасно вжиті заходи допоможуть вам зберегти врожай та перемогти Стовбур. Щоб боротися із захворюваннями томатів, потрібно знати деякі правила їх захисту:
Посадку томатів необхідно робити якнайдалі від господарських будівель, в яких містяться худоба та домашні тварини. Переносники хвороб, що літають, завжди мешкають у таких місцях, чому і захворюваність томатів при такому невдалому сусідстві досягає 100%.
Сміттєві рослини, особливо берізка польовий, а також цикорій звичайний, щириця, гірчак, подорожник повзучий, осо, всі подорожники, пастуша сумка - природні вогнища проживання попелиць, цикад і тютюнового трипса-переносників Стовбура. Тому по максимуму необхідно позбавлятися бур'янів заздалегідь
Через 8-12 днів після пересадки розсади в ґрунт і під час вегетації необхідно періодично проводити боротьбу з цикадами, попелицею. Для цього земельну ділянку з висадженими томатами та прилеглі території обприскують нетоксичним препаратом нового покоління засобів захисту рослин «Актофіт». Він виявився дуже високоефективним у боротьбі зі шкідниками сільськогосподарських культур та декоративних рослин, зберігаючи при цьому м'які санітарно-гігієнічні та екологічні характеристики. Помічниками з цикадами стануть і такі препарати як "Фас", "Карбофот", "Карбофос", "Фуфанон", "Актеллік", та багато інших нових, їх достатньо в будь-якому магазині городньої тематики.
Для попередження поширення хвороб-усі хворі рослини необхідно видаляти. коли кількість хворих рослин ще не перевищує 1-2%.
Навколо посадок томатів бажано посадити рослини з сильним ароматом, який не люблять літаючі переносники захворювань. Таким зручним і вірним захисником ваших насаджень томатів може стати звичайнісінька квітка - Тагетси або Чорнобривці.
Якнайчастіше потрібно обробляти ваші рослини настоянкою на пекучому перці або часнику. Та й самі ви цілком можете знайти іншу рослину, яка припаде не до смаку шкідникам. Просто потрібно бути трошки більш спостережливим і поставитися цією метою.
У перспективі- та вирощування сортів стійких або імунних до вірусних та мікоплазмових захворювань сортів.
Просторова ізоляція (максимальне видалення) томатів поточного року, від минулорічних посівів та посадок, які можуть бути джерелом хвороби
Вирощування овочевих культур на оптимальному агротехнічному тлі, що забезпечує енергійне зростання рослин
Обов'язкове вибракування хворих рослин у перший період вирощування томатів, коли кількість хворих рослин не перевищує 1-2%.
Ретельне знищення рослинних решток після збирання врожаю із заоранням їх на глибину не менше 30 см
Наші народні умільці-городники з Херсонської області запропонували успішну та ефективну ідею боротьби з вірусними захворюваннями томатів у той момент, коли весь світ шукав найнадійніший засіб проти Стовбура. Якось нам довелося ним скористатися, результат був помітним. Рецепт цього «порятунку» напрочуд простий. На 10 літрів води необхідно додати:
10-15 г Цинку (наприклад, Брексіл цинк);
30 г Калієвої селітри;
1 ч. л. Йода;
0,3-0,5 літра знятого молока;
25-30 г «Квадриса».
У приготований розчин можна додати щось від совки або колорадського жука. Цим розчином необхідно вперше обробити розсаду перед посадкою у відкритий ґрунт. Другий раз через 8-14 днів після висадки у ґрунт. Потім ще 2-3 рази проводиться обробка томатів із таким самим інтервалом. Ефективність методу виявилася дуже переконливою. Але найкраще все провірити неодноразово. Тому пишу не «Точно», а Можливо- 70 - 80 % посаджених рослин виживають, не уражаються Стовбуром і дають прекрасний урожай, т.к. за моїми спостереженнями цей розчин сприяє поліпшеному живленню рослин, підвищенню їхнього імунітету. Кущі томатів рослини стають більш потужними, стебла – більш пружними та товстими.
Ще хороший рецепт: За добу до висадки у відкритий ґрунт розсаду томатів, а потім і в період вегетації, обприскують водною суспензією, що містить 10% молока (жирність 2,5–3,0%) та 0,1% стандартного (5%) спиртового. розчину йоду, тобто на 10 л робочого розчину потрібно 9 л води, 1 л молока та 10 мл спиртового розчину йоду. рекомендується провести 3-5 ретельних обробок з інтервалом 7-10 днів, у першій половині вегетації рослин, (чим більше кущ тим важче його ретельна обробка) в результаті чого рослини покриваються тонкою захисною плівкою, що перешкоджає контактній передачі вірусів
Навіть якщо з першого разу у вас щось не вийде – не варто засмучуватися. Адже всі невдачі мають і інший, зворотний бік. Природа дає нам шанс йти вперед, не зупинятися, щоби шукати свій ідеал десь там попереду. Нас підштовхують уперед і наші помилки, і наші успіхи, і ми маємо зробити свій вибір.
Владимир 61
 
Сообщений: 5018
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: обмен семенами киев

Сообщение Владимир 61 » 11 май 2023, 15:49

Висадка розсади в грунт.
Перед висадкою розсади в відкритий грунт за кілька днів потрібно обробити Квадрісом чи іншим фунгіцидом від хвороб, а через 3 дні від колорадського жука. Чому? Після пересадки рослина днів 10 не сприймає ніяких обробок і ніякого підживлення, можна тільки завдати шкоди молодим ніжним корінчикам і попалити посадковий матеріал. Я ніколи не замочую коріння ніякою хімією по цій же причині, та й вимити з коріння грунт перед висадкою також дуже шкідливо для молодої розсади. Загартування перед висадкою обов"язкове 3-5 днів.
Для посадки помідор, перцю, баклажанів вибирають сонячне, без протягів місце. Я саджу парними рядами через 40см між високими помідорами і 50см між низенькими, відстань також 40см між близькими рядами. Відстань між парами 90см-1м. Посадочну ямку перекопую на штик лопати, вливаю 1-2л води, трохи впитається і висаджую глибше, чим росла рослинка раніше, помідори під перший справжній листочок, присипаю землею так, щоб біля стовбура було невелике заглиблення, для поливу. Обов"язково притінити ящиками чи інши матеріалом. Особливо якщо розсада приїхала до вас поштою і була в темному ящику пару днів. . Поливати розсаду можна по мірі висихання грунту. Коли висаджую розсаду на дачі, то її там ніхто не поливає цілий тиждень, в цих випадках при посадці наливаю в ямку 2-3л води. Через тиждень- 10днів піддобрити і просапати під кущиками, обробити від жуків, а через 3-4 дні від хвороб. Всім щедрих врожаїв. ( з фб група шанувальників помідорів)
Владимир 61
 
Сообщений: 5018
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Пред.

Вернуться в Овощи

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3

cron