Сотвори себе уютный уголок.

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 02 окт 2019, 20:38

Изображение

Комахи у тваринництві

Яку ж шкоду вони приносять господарствам?
Як зменшити кількість комах та їх негативний вплив
Шкідливі комахи є одним із факторів біотичного похо­д­ження, який постійно створює негативний вплив на життєдіяльність та продук­тивність сільсько-господарських продуктивних тварин і птиці.
Нині відомо близько 900 тис. ідентифіко­ваних видів комах, із яких до числа паразитичних належить близько 1%. На сучасних об’єктах тваринництва наразі їх нараховується декілька сотень видів; за уточненими даними, понад 250 — безпосередньо пов’язані з продуктивними тваринами та птицею.
Шкідливі комахи є одним із факторів біотичного похо­д­ження, який постійно створює негативний вплив на життєдіяльність та продук­тивність сг продуктивних тварин і птиці. Нині відомо близько 900 тис. ідентифі­ко­ваних видів комах, із яких до числа паразитичних належить близько 1%. На сучасних об’єктах тваринництва наразі їх нараховується декілька сотень видів; за уточненими даними, понад 250 — безпосередньо пов’язані з продуктивними тваринами та птицею.
За своєю класифікаційною характеристикою вони здебільшого належать до п’яти рядів: Diptera, Siphunculata, Mallophaga, Siphonoptera та Hemiptera. Комахи є потужним стрес-фактором: вони не лише спричинюють відчутні економічні втрати внаслідок недоотримання продукції, але й слугують переносниками трансмісивних хвороб тварин та резервантами окремих збудників паразитарних захворювань.
Загалом на продуктивних тваринах та птиці паразитують літаючі та нелітаючі види шкідливих комах. Нелітаючі проявляють свою пряму шкідливість упродовж року, хоча з різною інтенсивністю, а розвиток літаючих припадає на весняно-літній період, тому їхній цикл розвитку безпосередньо залежить від кліматичних та погодних чинників навколишнього середовища.
Проте з наявного різноманіття паразитичних шкідливих комах у тваринництві вагома роль, беззаперечно, належить мухам — порівняно дрібним комахам ряду Diptera, ареал поширення яких територією України є повсюдним. Із них ветеринарне значення мають сім родів. Близько 30 видів, представлених в агроекосистемах на території України, є небезпечними та потребують постійного комплексу заходів щодо регулювання їхньої чисельності, оскільки вони є однією з обов’язкових ланок у ланцюзі поширення таких хвороб:
протозойних: Criptosporidium parvum, Toxoplasma gondii, Sarcocystis spp.;
вірусних патогенів: холера свиней, вірус трансмісивного гастроентериту, вірус РРСС;
бактеріальних патогенів: Yersinia enterocolitica, Salmonella spp., Campilobaster spp., E. coli, Shigella spp., Streptococcus suis.
Заходи профілактики та знищення мух
Комплекс профілактичних заходів відіграє вирішальну роль у боротьбі з мухами і включає заходи щодо:
створення умов, які б перешкоджали подальшому живленню та розмноженню мух, оскільки запобігти завжди значно дешевше, ніж потім вести боротьбу з численною популяцією. Не допускати зростання їхньої чисельності — це найголовніший фактор контролю комах;
створення несприятливих мікрокліматичних умов для розвитку. ✅Розірвати ланцюг тепло — волога — світло. Доведено, що здатність до відтворення знижується, якщо мухам недостатньо світла та відбувається постійна циркуляція повітря у середовищі їхнього мешкання;
визначення місць розплодження. Якщо їх очистити, цикл відтворення буде розірвано і популяція мух істотно зменшиться. За­­лиш­ки корму та гній, кірка гноївки, особливо якщо вони вологі, — ідеальне місце для відкладання яєць. Нерідко яйця можна знайти в щілинах у стінах приміщень;
дотримання основного принципу гігієни «порожньо — зайнято» та максимальне подовження терміну «настання біологічної втоми приміщень»;
визначення місця відпочинку мух, щоб знати, де найефективніше розмістити контактні інсектициди. Мухи найчастіше сідають на вікна, стелю, лампи. У такому разі контролювати їх допоможуть клейкі стрічки, пастки та спеціальні розчини для обприскування поверхонь;
постійний контроль за гігієною. Визначивши основні місця розплодження мух, завжди підтримуємо там чистоту та регулярно проводимо обробку інсектицидами. Усі контейнери мають бути герметичними. Важливо регулярно чистити гноє­збірні канали, міняти підстилку. Тверда фракція гною, яку зберігають на території ферми, — постійне джерело небезпеки. Вивозити її потрібно мінімум раз на тиждень або ж накривати чорним поліетиленом — він вбиратиме сонячне проміння, органіка нагріватиметься і личинки гинутимуть;
підтримання ідеальної гігієни за використання престартерів, оскільки ті у своєму складі містять сполуки, що приваблюють, окрім тварин, також і мух;
постійний моніторинг популяції мух.
під час проведення винищувальних заходів намагаються максимально знищити імагінальну стадію, але не слід забувати про те, що личинки, які вийшли із яєць та перебувають у фазі линьки, у період переходу з однієї стадії в іншу проявляють максимальну чутливість до інсектицидних засобів. Крім того, лише близько 20% популяції комах припадає на імагінальну стадію, тоді як 80% — фази лялечки, личинки та яйця, які все ж таки важче помітити, ніж літаючі імаго.
Запорукою успіху в проведенні комплексу дезінсекційних заходів є систематичність їхнього проведення. Ключовим принципом ефективної дезінсекції є використання інсектицидів до масової появи мух, тобто із настанням належного температурного режиму. Профілактична дезінсекція тваринницьких приміщень навесні та восени (після початку пасовищного періоду та перед його завершенням), незалежно від кількості популяцій комах у певному агробіоценозі, є обов’язковою. Слід звернути увагу на систематичність проведення обробок упродовж весняно-літнього періоду з урахуванням настанов щодо використання інсектицидних засобів, а також на селективне використання інсектицидів щодо імаго комах (для цього наявні спеціальні інсектициди у вигляді принад, які наносять на віконні рами, стелю, перегородки у приміщеннях тощо).
•Пропозиція

взято з

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 03 окт 2019, 19:40

КЛОПИ-МИСЛИВЦІ: застосування етномофагів в сфері захисту рослин



На даний час все більшої популярності набуває біологічний метод захисту рослин, зокрема використання етномофагів.

Етномофаги (від грецьк. entomon — комахи и phagos — пожирач) хижаки, паразити та інші організми, небезпечні для комах, що впливають на природне регулювання їх чисельності. Найважливіші агенти біологічного методу і інтегрованого захисту рослин.

У лабораторних умовах етномофаги показували 100% ефективності, у тепличних, за чисельності 30 особин на рослину (75 дорослих особин на 1 кв.метр) зменшували рівень пошкодження томатів південноамериканською томатною міллю (ПАТМ) на 91%.

Важливу роль в регулюванні чисельності ПАТМ можуть відіграти хижаки та паразити. Серед них особливе місце займають клопи.

В Іспанії в польових дослідах високу ефективність показав клоп Nabis pseudoferus, який поїдає яйця і гусениць шкідника. У стадії німфи за щільності 8–12 особин на рослину він знижував чисельність яєць молі на 92–99%.

Дорослі клопи здатні нападати і на гусениць, які знаходяться в міні листка. Цей клоп поширений у Європі і комерційно доступний.

У разі спалаху розмноження шкідника рекомендується використовувати 10–15 особин/кв. метр. В Іспанії місцеві види клопів Macrolophus pygmaeus і Nesidiocoris tenuis з родини Miridae вдень поїдають більше 30 яєць і нападають на томатну міль на всіх стадіях розвитку, але превагу надають гусеницям першого віку.

Взято з

https://agroday.com.ua/2019/10/03/vazhl ... -parazyty/
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 03 окт 2019, 19:45

ЗНЯТИ ҐРУНТОВТОМУ: чорнобривці як сидерати після тривалого вирощування плодовоягідних культур
Поширити на Facebook Твітнути на Twitter


Сидеральні посіви чорнобривців варто застосовувати для оздоровлення ділянок на яких тривалий час вирощували плодові і ягідні культури.

Біологічно активні речовини, які чорнобривці продукують під час свого розвитку, борються зі шкідливою біотою ґрунту й знижують інтенсивність нематодних інвазій. Тому культуру варто використовувати у сидеральних посівах.

Оскільки під час вирощування сидератів йдеться про отримання великої вегетативної маси, для їх створення придатні високорослі форми чорнобривців, зокрема Tagetes patula (чорнобривці розлогі).

Попри велику популярність такого способу оздоровлення ґрунту у світовому садівництві й овочівництві, в Україні належні обсяги насіння високорослих чорнобривців придбати все ще складно.

Також, українська практика створення таких посівів засвідчила, що методику сівби культури слід ретельно опрацювати, адже насіння чорнобривців має голчасту форму й висівний механізм сівалки має бути до цього відповідно пристосованим.

Взято з

https://agroday.com.ua/2019/10/03/znyat ... yh-kultur/
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 21 окт 2019, 22:05

БІЛОКРИЛКА - ПРИЧИНИ ПОЯВИ ТА МЕТОДИ БОРОТЬБИ


Білокрилки схожі на крихітні білі метелики, що літають навколо рослини. Білокрилки і їх личинки, як правило, ховаються на нижньому боці листків. Особливо любить з’являтися на бегонії, фуксії, бальзаміні, калі, пеларгонії ампельній.

Помітити білокрилку дуже легко, як тільки ви підходите до рослини, чи ненавмисно її зачіпите, одразу починають кружляти десятки білих і крихітних метеликів.

.
Як розмножується білокрилка?
Розмножується білокрилка дуже швидко: самки відкладають яйця на нижній стороні листка. Личинки білокрилки висмоктують у рослини всі соки, необхідні для її існування і росту, що призводить до загибелі квітки.

Изображение
Причини зараження
Причинами зараження білокрилкою є принесення з двору необроблених рослин на зимування у будинок, купівля зараженої рослини, заражений шкідниками грунт, тепле і вологе повітря, яке дуже полюбляє білокрилка, навіть проникнення білих метеликів через відкрите вікно чи двері.
Як боротись з білокрилкою
Білокрилка любить тепло та вологість, тому заражену рослину помістіть у прохолодне місце (по можливості винесіть на двір на прохолодне і вітряне місце). Якщо рослина переносить температуру до 15 градусів тепла, поставте її в холодну кімнату на 10 - 14 днів. Білокрилка гине при температурі нижче 15 градусів.
Білокрилки, що літають, можна зібрати порохотягом. Пошкоджені та деформовані листочки обрізають і викидають (краще спалити), здорові листки повністю промивають (як нижню так і верхню частину листка); також миємо і гілочки, розчиненим у воді господарським милом (1 до 6), мило не змиваємо протягом 15 хв, промиваємо водою з душу, заражений шкідниками грунт викидаємо.

Щоб позбутися білокрилки, також використовують спеціальні препарати, це - інсектециди (Актеллік, Конфідор, Моспілан). У квіткових магазинах ви можете придбати вже готові розпилювачі з хім. препаратами для кімнатних рослин. Можна використати дихлофос: оббризкуємо з верху, на відстані 50 см, а також можна використати липучу ленту для мух - це значно зменшить кількість літаючих комах. Хім. препарати знищують літаючі комашки, але на личинки вони не впливають, тому обприскувати заражену рослину потрібно кожні 5-7 днів 3-4 рази.
Після проведених процедур нашу рослину заносимо у приміщення на карантин (подалі від інших кімнатних рослин в затінене місце). Коли рослина почне оновлюватись, десь приблизно через 3 тижні, ставимо її на постійне місце

Взято з

https://kvitkainfo.com/shkidniki-ta-hvo ... vRCe2TBA8Y
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 23 окт 2019, 22:15

Альтернатива спалюванню: Як перетворити опале листя у цінне добриво
НАТАЛЯ ЯКОВЛЄВА | 16.10.201610401


Опале листя, яке українці зазвичай спалюють, шкодячи навколишньому середовищу, можна перетворювати у цінне добриво.

Як зазначають екологи, органічні відходи добре піддаються компостуванню - природному аеробному процесу розкладання за допомогою кисню та ґрунтових бактерій, передає Ukr.Media.

«Подрібнене листя різних порід дерев треба змішати із землею, гноєм або готовим компостом у співвідношенні 2:1 та додати кухонні відходи, скошену траву або ж трохи азотного добрива (наприклад, сечi чи курячого посліду), - радять фахівці. – Кожен вид органічних рештків необхідно укласти шарами, товщина яких не перевищує 15 сантиметрів, бо процес компостування загальмується».
Аби отримати багате гумусом добриво, необхідно дотримуватись певних умов, наголошують експерти.
«Місце для компостування повинно знаходитися за 15 метрів від джерела питної води, бути у напiвзатiнку та добре провітрюватись, - розповідають екологи. - Висота i ширина компостної маси не повинна перевищувати 100-150 сантиметрів, а от довжина може бути необмежена».
Компостування має три фази, кажуть експерти. «На першій фазі компост саморозігрівається внаслідок хімічних реакцій до 65 градусів, при яких вмирає переважна більшість хвороботворних організмів і гине насіння бур'янів, разом з тим органічні рештки розкладаються при інтенсивній діяльності бактерій і мікроорганізмів, - пояснюють фахівці. - Під час другої фази матеріали розкладаються на стійкі речовини, які утворюють гумус, температура починає знижуватися, компост стає бурого кольору і набуває структури грунту, а під час третьої - компост стає однорiдним, пухким, темним і починає пахнути як лісовий грунт».

Компост, який визріває 12-24 місяців, необхідно перемішувати 1-4 рази, аби забезпечити доступ кисню у всі шари, а також поливати водою, утримуючи вологість на рівні 50–60%, додають експерти. «Компостований матеріал на дотик повинен бути як добре викручений рушник, - зазначають фахівці. - Закладати його потрiбно у верхнiй шар грунту на глибину 7-10 см».

За словами агронома Степана Ковалика, господар, який зібрав у компост рослиннi рештки з усієї дачної дiлянки, наступного року отримає добрива для половини грядок.

«Закладаючи компост, ми позбавляємо себе зайвої роботи i матерiальних витрат, - пояснює фахівець. - Через рiк з такого листя ви матимете гарний перегнiй, яким удобрюватимете город».
Якщо хочеться якнайшвидше отримати добриво з компостної купи, то рештки бажано дрiбнити, а сам компост частiше перемiшувати та поливати ЕМ-препаратами, наголошує агроном. «Готове добриво має нагадувати пухкий родючий грунт i не смердiти гниллю", - підкреслює Степан Ковалик

Взято з

https://ecotown.com.ua/news/Alternatyva ... uBgbOPRp-o
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 27 окт 2019, 23:44

Натуральні засоби боротьби з шкідниками.
Изображение
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 28 окт 2019, 11:13

Свіжі новини з ранкового осіннього городу...на цей раз дуже актуальна тема - рослина паразит ВОВЧОК (рос. Заразиха; лат. - Orobanche) ...шкодить багатьом овочевим рослинам, закрема від вовчка сильно страждає капуста (особливо на городах без дотримування сівозміни)...Овочевим рослинам великої шкоди наносить три види вовчка - гілястий, єгипетський і Мутеля...залишки рослини капусти із вовчком не можна закладати у компости, а необхідно закопувати у глибокі ями...одна рослина вовчка дає понад 150-200 тисяч насінин мікроскопічного розміру!!!

Взято з

https://www.facebook.com/groups/1067332 ... p_activity
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 04 ноя 2019, 18:22

Як підвищити родючість ґрунту без гною та мінеральних добрив?
Листопад 4, 2019 | На грядці, На клумбі, У садку
Ще зовсім недавно городники, в основному, підвищували родючість ґрунту тільки внесенням гною або перегною. Але сьогодні гній, навіть у малих кількостях, не завжди доступний дачникам. Внесення мінеральних добрив короткочасно підвищує врожайність вирощуваних культур, але з часом стійко знижує загальну природну родючість ґрунту. Що ж робити, якщо родючість ґрунту знизилася, а гній недоступний? Допоможуть ЕМ-препарати.

Як підвищити родючість ґрунту без гною та мінеральних добрив?
Як підвищити родючість ґрунту без гною та мінеральних добрив?

Зміст:

Мій досвід використання ЕМ-препаратів
Як правильно приготувати розчин з концентрату «Байкал ЕМ-1»?
Календар використання робочого розчину ЕМ-препарату
Мій досвід використання ЕМ-препаратів
ЕМ-технологія/біотехнологія (біологічне відтворення родючості ґрунту за допомогою застосування Ефективних Мікроорганізмів з повною відмовою від різного виду хімікатів) — одна з найперспективніших агро-технологій 21 століття.

На своїй дачній ділянці з 2012 року я використовую для поліпшення якості та родючості ґрунту полімікробний препарат «Байкал ЕМ-1».

Звичайно, в перший же рік значних результатів ні в збільшенні врожайності, ні в різкому зниженні захворювань овочевих та садово-ягідних культур я не отримала. Але починаючи з третього року переходу на ЕМ-технологію глинистий чорнозем на ділянці став пухкішим, мої рослини стали значно менше хворіти.

На даний час ні в саду, ні в городі я не застосовую ніяких хімічних добрив і отрутохімікатів від хвороб та шкідників. І не перекопую ґрунт. Обробляю землю виключно ЕМ-препаратами, основним з яких (для мене) є «Байкал ЕМ-1».

Звичайно, потрібно терпіння. За один рік нічого не зміниться кардинально. Трохи збільшиться врожайність, трохи зміниться смак овочів, буде менше грибних захворювань. Для істотного і стабільного ефекту потрібен час, терпіння та старанність.

Ця технологія не підійде тим, хто хоче все і одразу, оскільки навіть разове використання хімічних речовин (боротьба з бур’янами або хворобами) порушить екологічну рівновагу корисних мікроорганізмів, що створюється у ґрунті. І все доведеться починати спочатку.

Читайте також матеріал «Чому я не копаю свій город, або Як мені вдалося відмовитися від лопати»

Як правильно приготувати розчин з концентрату «Байкал ЕМ-1»?
Препарат «Байкал ЕМ-1» випускається у вигляді рідкого концентрату в пакуванні різного об’єму. Для дачного господарства зручна 40 мл упаковка. Термін зберігання становить 1 рік при кімнатній температурі без доступу світла. В упаковці мікроорганізми знаходяться у сонному стані і до використання непридатні.

З ЕМ-концентрату готують базовий розчин, який ще називають ЕМ-препарат та позначають ЕМ-1. З базового розчину, в свою чергу, готують робочі розчини різної концентрації, в яких ЕМ-організми знаходяться в активному стані.

Ємності для приготування розчинів повинні бути чистими (але не можна для їх миття використовувати миючі хімічні речовини).

Базовий розчин
Для приготування базового розчину попередньо розчиняють в 4 л відстояної нехлорованої води (температура від +20 … + 25 °С) ЕМ-патоку (якщо є) або 4 ложки меду. Після повного розчинення меду (витримати, періодично помішуючи, 1-3 дні) влити 40 мл концентрату «Байкал ЕМ-1». Якщо меду немає, можна використовувати варення (без ягід і без бактерицидних властивостей) або цукор.

Запам’ятайте, малинове варення вбиває ЕМ-організми!

Поживний розчин та концентрат препарату ретельно перемішують, розливають у пластикові (краще темні) пляшки ємністю 1-2 л так, щоб під шийкою не залишалося ні краплі повітря. Пляшки потрібно ретельно закрити і залишити в теплому темному місці на 5-7 днів.

За цей період йде активна ферментація та виділяються бульбашки газу. У міру їх скупчення, кришку відкривають і стравлюють газ, відстежуючи, щоб повітря не потрапило у пляшку. При попаданні повітря може утворитися цвіль, на якість розчину вона не впливає.

Увага! Запах гнилі означає загибель розчину.

Через 7 днів базовий розчин готовий. Він має жовтувате забарвлення та приємний силосний або кефірний запах. Термін зберігання базового препарату 6 місяців з дня приготування. Тобто базовий розчин можна приготувати заздалегідь і використовувати його для приготування робочих розчинів протягом 6 місяців (весна-літо-осінь). Більш тривале зберігання та використання може не дати ефекту.

Особливість ЕМ-технології полягає в постійному поповненні ґрунту органікою та розчином живих ЕМ-організмів
Особливість ЕМ-технології полягає в постійному поповненні ґрунту органікою та розчином живих ЕМ-організмів

Робочий розчин
Для приготування робочого розчину з базового потрібної концентрації відміряють воду (+20… +25 °С) в достатню за обсягом ємність, додають цукор, варення, повидло, мед, доливають базовий розчин (кількість живильного середовища та базового розчину — 1: 1). Витримують при періодичному помішуванні кілька годин та використовують за призначенням (обприскування, обробка насіння, внесення в ґрунт).

Приклад: для приготування 1 л робочого розчину в концентрації 1:100 у приготовлену воду (1 л) додають 10 мл патоки, цукру або варення без ягід і 10 мл базового розчину.

Календар використання робочого розчину ЕМ-препарату
Обробіток ґрунту та рослин у відкритому ґрунті ЕМ-препаратами можна починати у будь-який час року, крім зими. Щоб відстежити їх вплив, можна для початку виділити певний шматок городу та починати експеримент з ґрунтом восени.

Осіння обробка ґрунту ЕМ-препаратами
Після остаточного збирання врожаю розкидають по ділянці, що звільнилася, рослинні залишки, стебла овочевих культур і бур’янів, трав’яну мульчу, що залишилася, гній, перегній, компост, курячий послід, опале листя. Загалом, будь-яку органіку, що є в наявності. Вона послужить їжею ЕМ-організмам і одночасно при ферментації та розкладанні знизить кислотність ґрунту.

Рясно поливають усе це робочим розчином препарату по 2-3 л на 1 м² площі. Робочий розчин готують з розрахунку на 1 л нехлорованої води (відстояної) 10-25 мл базового розчину (1 : 100-250).

Хворі відходи спалюють або відправляють в спеціальну яму на тривале компостування.

Дуже важливо цю роботу виконати в теплий період, коли температура ґрунту не нижче +15 °С. При знижених температурах ЕМ-організми «засинають».

За 2-3 тижні ЕМ-організми адаптуються до нових умов та починають посилено розмножуватися, буквально з’їдаючи патологічну мікрофлору. Через 12-20 днів необхідно дрібно (на 5-7 см) культивувати (просапати) ґрунт, змішуючи верхній шар ґрунту з органічними відходами, знищуючи бур’яни, які з’явилися та підросли. Ще раз помірно полити ділянку таким самим робочим розчином.

Остаточну обробку ґрунту проводять за 10-12 днів до стійких холодів. Знову культивують (просапують) ґрунт або перекопують без обороту пласта на глибину 5-10 см. За зимовий період рослинні залишки перегнивають, ґрунт розпушується.

Після першої обробки робочим розчином ЕМ-препарату можна посіяти сидерати та при остаточній обробці зарити їх в ґрунт на 5-10 см. За зиму сидерати перегниють та збільшать кормову базу ЕМ-організмів, які переведуть їх в гумінові сполуки, що безпосередньо використовуються рослинами.

Дізнайтесь більше про сидерати у матеріалі «Сидерати – що і для чого?»

Перед посівом або посадкою проводять обробку насіння і розсади робочими розчинами «Байкал ЕМ-1», згідно з описаною технологією
Перед посівом або посадкою проводять обробку насіння і розсади робочими розчинами «Байкал ЕМ-1», згідно з описаною технологією

Весняна підготовка грунту до посадки/посіву за допомогою ЕМ-препаратів
З настанням теплої погоди та прогріванні верхнього 10 см шару ґрунту до + 10 °С, проводять полив робочим розчином препарату «Байкал ЕМ-1» та мульчують полив землею (тобто граблями розрівнюють ґрунт після поливу). Для поливу використовують робочий розчин в концентрації 1: 100. Норма поливу 2-3 л на м² площі.

Отримавши посилене живлення, починають активно набирати зелену масу бур’яни. Через 2-3 тижні скошують бур’яни, що підросли (можна плоскорізом або сапою), після чого відразу зверху знову поливають робочим розчином в тій самій концентрації (1:100). Потім проводять передпосадкову культивацію (не глибше 5-10 см). Через кілька днів (буквально 2-4) проводять посів насіння або посадку розсади.

Якщо ділянка готується під розсадні томати, баклажани, перець солодкий, ранню картоплю та інші культури, посадка яких проводиться пізньою весною, то ділянку постійно очищають від бур’янів. Для цього проводять провокаційні поливи через 1-2 тижні робочим ЕМ-розчином тієї ж концентрації з розрахунку 0,5-1 л / м² площі з подальшим знищенням пророслих бур’янів.

Якщо ґрунт сильно бідний на поживні речовини, то навесні можна внести ще раз перегній або компост (звичайно, якщо вони є) з розрахунку 0,5-10 кг/м² площі, легкою культивацією змішати з ґрунтом, полити зверху робочим розчином з розрахунку 2-3 л/м² і через 2 тижні провести посів/посадку овочевих або городніх культур.

Перед посівом або посадкою проводять обробку насіння та розсади робочими розчинами «Байкал ЕМ-1», згідно інструкції до препарату. Для обробки насіння, бульб, цибулин використовують робочий розчин в концентрації 1:1000.

Літній догляд за ґрунтом та рослинами за допомогою ЕМ-препаратів
Особливість ЕМ-технології полягає в постійному поповненні ґрунту органікою та розчином живих ЕМ-організмів. У перші 3-5 років протягом літнього періоду необхідно вести систематичну боротьбу з бур’янами. Після прополювання бур’яни залишають на місці або перекидають в міжряддя та поливають ділянку робочим ЕМ-розчином в концентрації 1:50 або 1:100.

Якщо немає можливості систематичного прополювання рослин від бур’янів, то, головне, не дати їм зацвісти. Необхідно зрізати будь-яким способом суцвіття бур’янів до утворення насіння.

Якщо культурні рослини розрослися настільки, що зімкнулися, їх коренева система велика, концентрацію розчину знижують до 1:1000, щоб не обпалити коріння, що знаходиться у деяких рослин близько до поверхні ґрунту.

Якщо до цього часу вже готовий швидкий компост, його додають до зрізаних бур’янів в міжряддя та закладають в ґрунт. Оброблений ґрунт мульчують дрібною мульчею.

Як приготувати швидкий компост, читайте в нашій статті.

Тобто протягом літнього періоду ґрунт постійно поповнюється живими ЕМ-організмами. Можна використовувати додатково у вигляді підживлення деревну золу, настої та відвари трав, інші біологічні препарати як для ґрунту, так і для обробки рослин від шкідників та захворювань.

Рослини протягом вегетації необхідно постійно (не рідше ніж через 7-10 днів) рано вранці або ввечері обприскувати робочим ЕМ-розчином в концентрації 1:1000. Обприскувати краще перед дощем, можна і під час легких літніх дощів, але при цьому збільшувати концентрацію робочого розчину до 1:100 – 1:500.

При такій технології обробітку ґрунту та рослин врожайність культур підвищується від 30-40 % до 2 разів. Ґрунт збагачується гумусом, збільшується його здатність витримувати навантаження високих врожаїв. Після збирання врожаю осіння обробка ґрунту ЕМ-препаратами повторюється.

Взято з

https://zelenasadyba.com.ua/na-gryadci/ ... T3OnIfGoOo
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 04 ноя 2019, 19:41

Погодні умови України сприятливі для вирощування чуфи
31.10.2019159
Поділитись

Погодні умови України сприятливі для вирощування земляного горіха, або чуфи. Про це розповів фермер, фахівець з вирощування горіха Юрій Осадчий.

Чуфа належить до традиційних для України, проте забутих культур. Раніше вона була відома під назвою смикавець або сить. Останнє пов’язане з тим, що горіх дає швидке насичення, адже має у складі до 35% жирів, 25 % цукру та чимало білка. А ще йод, магній, натрій, калій, селен, фолієву кислоту та багато іншого.

Раніше чуфу гектарами вирощували на Херсонщині для Одеської кондитерської фабрики. Зараз невеликі насадження мають поодинокі виробники в Київській, Полтавській, Тернопільській та інших областях.

Осадчий зазначає, що сам вирощувати чуфу почав 8 років тому з 4-х горішків, які привезла з Казахстану тітка. Його ділянки розташовані в Бориспільському та Баришівському районах на Київщині.

«Застосовую лише ручну працю, — говорить він. — Вихід врожаю дуже високий. Цього сезону висадив на сотку кілограм горішка, зібрав 70 кг».

З минулого року фермер вдався до переробки. Виготовляє з горішком печиво чуфарики, а також чуфо-мед. А зі стебел робить подушки. Нещодавно з’явилася ідея заварювати з коріння смикавця чай.

«Чуфу наряду з амарантом вчені називають їжею майбутнього. Вона дуже невибаглива до вирощування і надзвичайно корисна», — додає Осадчий.

Виробництво чуфи Осадчий вважає перспективним і готовий ділитися досвідом та навіть посадковим матеріалом з початківцями.

«Насіннєвий матеріал — це мало не 70% успіху. Але зараз на ринку багато неякісних пропозицій. Горішок не проростає взагалі або дає слабкі сходи», — ділиться фермер.

Часто це відбувається тому, що його починають збирати до моменту визрівання — ще у вересні, тоді як оптимальні терміни настають з середини жовтня, пише agroportal

Взято з
https://agro.guide/pohodni-umovy-ukrain ... -a264Ded3c
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Re: Сотвори себе уютный уголок.

Сообщение Владимир 61 » 09 ноя 2019, 22:10

Новий Європейський червонокнижний список видів дерев можна завантажити за цим посиланням:
https://portals.iucn.org/…/…/files/documents/RL-4-026-En.pdf
Владимир 61
 
Сообщений: 4614
Зарегистрирован: 05 янв 2017, 18:16

Пред.След.

Вернуться в Советы новичкам

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1

cron